چگونه بازاریابی محتوا منجر به تقویت فروش می شود
نوشته شده توسط : علیرضا نیاکی

بازاریابی محتوا اکنون تقریباً در تمام دنیای بازاریابی دیجیتال حاضر است. ۹۰ درصد از همه کسب و کارها از یک استراتژی محتوا برای دیده شدن بیشتر برند خود و درگیر شدن با مخاطبان از طریق رسانه‌های اجتماعی استفاده می کنند.

بازاریابی محتوا

بسیاری از شرکت هایی که در اتخاذ بازاریابی محتوا کُند بودند و نگران بودند که آیا این کار بازگشت سرمایه را برای آنها فراهم می‌کند یا نه، اکنون از این استراتژی استفاده می‌کنند. با این حال محتوا بی‌شک سلطان بازاریابی مدرن است و هر شرکتی که یک استراتژی محتوا نداشته باشد احتمالاً شکست می خورد.

اینکه شما در ارائه محصولاتتان چه ادبیاتی را به کار می‌برید در آینده کسب و کار شما موثر خواهد بود. در بازاریابی آنلاین همیشه توصیه می‌شود در محصولاتی که ارائه می‌کنید اصل سادگی را در نظر بگیرید. هر چه خریداران بتوانند آسان تر از محصولات استفاده کنند شما راحت‌تر می‌توانید کسب درآمد کنید زیرا که مخاطبان بیشتری را به خود جذب می‌کنید.

در بازاریابی آنلاین باید تماما تمرکز خود را بر روی اعتماد مخاطبان بگذارید، مسلا قول تضمین محصولات خود را بدهید یا خدمات پس از فروش ارائه کنید. یکی از راه‌هایی که در بازاریابی محتوا موثر است این است که یک سری خدمات رایگان یا محصولات رایگان توزیع کنید این باعث جلب مخاطب می‌شود و در نهایت باعث افزایش فروش خواهد شد. 

مزیت های محصول شما نسبت به سایر رقبا چیست؟

در این مرحله شما باید با ذکاوت خود در  تولید محتوا  کلمات را جوری بچینید که مخاطب برای محصول و خدمات شما قیمت بالاتری را پرداخت کند زیرا که از محصولات و خدمات شما اطمینان دارد و با مقایسه شما و سایر رقبا در فضای بازاریابی محتوا این انتخاب هوشمندانه را داشته است. هیچ گاه به مخاطب خود دروغ نگویید! زیرا که او را دلزده خواهید کرد و روند بازاریابی محتوای شما سیر نزولی پیدا می کند و اعتماد مخاطبان از بین می رود.

همیشه به خاطر داشته باشید تشکر کردن یک نوع عادت بسیار محترمانه است که باید در خود پرورش دهید این سپاس گزاری به مخاطب می گوید که صاحب این کسب و کار فارغ از تبلیغاتی که برای محصولات خود می کند برای من به عنوان مخاطب احترام زیادی قائل است.

راه های ارتباطی در بازاریابی آنلاین حرف اول را می زنند.

بخش تماس با ما یا راه های ارتباطی با ما نقش پررنگی را در ارتباط گیری شما و مخاطبان ایفا می کند. پس در این زمینه تمرکز  بیشتری کنید و همیشه در دسترس مخاطبان خود باشید تا بتوانند به آسانی با شما ارتباط بگیرند و سوالات خود را از شما بپرسند. مسیرهای ارتباطی را افزایش دهید. مثلا از شماره تماس، درج ایمیل، ایدی تلگرام، صفحه instagram و... استفاده کنید تا مخاطب خود یکی از این راه ها را برای ارتباط گیری با شما انتخاب کند.

  • در بازاریابی محتوا این نکته را در نظر بگیرید که سایت شما ریسپانسیو باشد یعنی در نسخه های موبایلی نیز سایت شما باز شود و مخاطب به راحتی به اطلاعات مورد نیاز دست یابد.
  • از طریق بک لینک نیز می‌توانید در بخش‌های مختلف سایت خود مخاطبان را به سمت سایت خود هدایت کنید.
  • به نظر می‌رسد یکی دیگر از مهم‌ترین راه‌های افزایش فروش این است که در آپشن‌های خرید محصول، بخش عودت هزینه نیز وجود داشته باشد که در صورت عدم رضایت مخاطب بتواند پولی که بابت خرید محصول داده است را باز پس گیرد. این کار حس اعتماد به او می‌بخشد.

اگر می خواهید میزان فروش کسب و کار خود را تقویت نمایید به این پنج نکته دقت کنید.

۱. استراتژی‌های محتوای منحصر به فرد برای شبکه های اجتماعی مختلف ایجاد کنید

بازاریابی و محتوای شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شوند. اما این مهم است که شما از طریق خودکار سازی و میانبرها، به امید نتایج سریعتر، صدای خود را از دست ندهید. هر شبکه اجتماعی مخاطبین متمایز خاص خود را دارد. لذا نمی توان خیلی ساده با هر یک از آنها به شیوه یکسان برخورد کرد. برای مثال، لینکدین دارای مخاطبین حرفه ای تری نسبت به فیسبوک است،

در حالی که توییتر بر روی پیام های کوتاه و نکته‌ای متمرکز می باشد. زمانبندی ارسال مطلب و استراتژی محتوای مختلفی را برای هر شبکه در نظر بگیرید، به طوری که بتوانید از مزایای ویژگی‌های منحصر به فردی که هر یک از آن‌ها ارائه می‌دهند بهره مند شوید.

۲. بر روی مراحل پایه متمرکز باشید

 محتوای عالی همواره حول محور یک شخصیت خریدار خاص می‌چرخد. با این حال بهترین محتوا، با تمرکز بر روی این که خریدار شما در کدام کانال بازاریابی یا مرحله از خرید است، یک لایه عمیق تر می رود. برای مثال، احتمالاً مایل نباشید یک مطلب در مورد اینکه چرا محصول شما عالیست را برای کسی که قبلاً این محصول را از شما خرید است ارسال کنید، هرچند زمانهایی وجود دارند که شاید این کار بد نباشد. در عوض، مطالبی در رابطه با محصولات یا خدمات تکمیلی که می‌توانید ارائه کنید برای آن‌ها ارسال نمایید. با یان کار فرصت‌هایی را برای بیش فروش یا upsell خواهید داشت.

۳. محتوایی که لیست علاقمندان شما را بزرگ می کند خود کار نمایید

برخی از متخصصان فروش با این نکته موافق هستند و برخی دیگر قطعاً خیر. نرم افزارهای عالی برای اتوماسیون بازاریابی می توانند به تیم های فروش کمک کنند. این کار نه تنها همه ورودی‌ها را مورد نظارت قرار می‌دهد بلکه منجر به افزایش مسئولیت پذیری می شود.

۴. از پست کردن نترسید

منظور ما این نیست که وارد یک دفتر شده و با مشاهده اتوماتیک بودن همه چیز دیوانه گردید. ما درباره پست کردن، همانطور که در پست مستقیم وجود دارد، صحبت می کنیم. وقتی به محتوا فکر می کنیم تقریباً همیشه منظورمان محتوای دیجیتال است. اما برخی اشکال ساده از پست مستقیم نیز وجود دارند که واقعاً می‌توانند در نزدیک شدن به اهداف به ما کمک کنند

۵. جریان را بدانید

به منظور تقویت واقعی فروش خود از طریق محتوا باید بدانید سفر معمولی خریدار شما شبیه چیست. ما در اینجا واقعاً درباره مردم شما صحبت می کنیم، و اینکه چطور به بهترین شکل ممکن می توانید آن‌ها را از طریق آگاهی بخشی، توجه و فرآیندهای خرید هدایت کنید. آگاهی از این جریان و قادر بودن به نگاشت یک نسخه جهانی که هم بازاریابی و هم فروش بتوانند به اشتراک بگذارند، واقعاً به شما کمک خواهد کرد تا محتوای قابل درک و سودمندی را ایجاد کنید.

 





:: برچسب‌ها: تولید محتوا , تولید محتوای متنی , بازاریابی محتوا ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: